Home

Moped vil ikke opp i turtall

Moped vil ikke opp i turtall! - posted in Generelt: Hei! Kompisen min har en Derbi DRD Racing som skal være orginal. Den har vært trimmet før men ble satt orginal da han kjøpte den. Det som er problemet er at mopeden vil ikke opp i turtall i oppoverbakker og det går ofte ikke fortere enn 30 km/t, men i nedoverbakker kan du få den i nesten 70 km/t Hei, Jeg har en Peugeot Xr6 2005 modell som har fungert fint fram til igår, 14.06.2014. Da var jeg ute på tur, bremset ned, men da ville den ikke gå opp i turtall igjen. Videre hørtes det ut som om den druknet, og jeg stoppet raskest mulig. Da jeg stoppet så merket jeg at det luktet brent, men ve..

klare og komme seg opp i turtall lixom, den funka fint før jeg skifta sylinder fra 47 til 48! den klarer å ruse seg på tomgang men når jeg kjører vil den ikke opp i turtall (Innlegget ble redigert 30.04.10 23:52 Am6 vil ikke opp i turtall! - posted in Generelt: Hei, jeg har en am6 som jeg nettopp har overhala (dette er ikke noe problemer med) jeg satt den i ramma og fyrte den opp.. første jeg merka var at den rista som et helvette! Det blei litt bedre etterhvert som jeg stramma mer og mer på diverse ting.. MEN når jeg sku kjøre med den så var det samma driten som før

Moped vil ikke opp i turtall! - Generelt - Mopedportale

Airsal 88 vil ikke opp i turtall - posted in Generelt: Hei som overskriften forteller får jeg ikke moppa mi opp i turtall. Oppsett på min Derbi senda (piaggio motor) - Airsal 88 (br10eix plugg) - Stage 6 PWK 28mm (clipset på topp, blandeskruen 1,5 ut, → Moped → Generelt. MOPED, VIL IKKE GI FULT er splitter ny og forgassern rensa jeg for ikke lenge siden filtre er også nytt. tennpluggen har jeg skifta det hjalp ikke. det er som om den ikke vil gi mer lixom, den bare går på lav turtall overskrider han ett x antall rpm så vil den liksom ikke mer ;). MOPED, VIL IKKE GI FULT NYTT TEMA. musekatt Innlegg: 12. 30.04.10 23:32. Del. det er som om den ikke vil gi mer lixom, den bare går på lav turtall overskrider han ett x antall rpm så vil den liksom ikke mer ;) ikke best forklart men veit ikke åssen jeg skal formulere ordene!.

Moped mister turtall, drukner og stopper - Bil og motor

1. Page 1 of 2 - TZR 50 2015 vil ikke opp i turtall - posted in Generelt: TZR 50 2015 vil ikke opp i turtall, høres ut som den sperrer på 5,500 rpm. Når jeg kjører en tur og den blir varm, også holder jeg in clutchen går den såvidt på tomgang og stopper av og til Noen som vet hvorfor? har lagt ved video Alt er 100% originalt, null trim https://www.youtube....eature=youtu.b
  2. Luftfilter er renset, turbo snurrer lett (sjekk på innsugsiden) og turbovask er gjort, men nei, max turtall bunner fortsatt på 2400, og deretter svart eksos. I fri går motor greit opp til max turtall 3600 rpm. Motoren er en Yanmar 4jh2ute, 96 hk. Den har intercooler. P.S. Da jeg vasket turboen så merket jeg ikke noe gørr som kom ut eksosen
  3. Hei, Kjøpte nylig en brukt TGB som oppfører seg litt rart i oppoverbakker. Den vil ikke opp i turtall når den er i oppoverbakker. Det skjer ikke alltid, må vær forsiktig med gassen for å unngå dette. Har blitt fortalt at den kanskje får for mye/lite bensin. Eller eventuelt luftfilteret som må ren..
  4. Vil ikke opp i turtall. Legg inn av Thomas71 » 25 apr 2011 19:36. Jeg har en 70 modell Tempo Safir med en Sachs 501/4 AKF X motor. Den har stått stille siden 2004 pga startproblemer, men nå har jeg fått god start på den. Den går fint på tomgang og starter lett

Motoren vil ikke opp i turtall Logg inn for å følge dette . Følgere 0. Motoren vil ikke opp i turtall. Av Harmen, November 24, 2008 i Defender Forum. Svar i emnet; Det er en tappeskrue i plast i bånn. Ikke skru opp den tappeskrua - den knekker. På toppen av sedimenteren er det en 10mm (?) skrue. Skru den ut Nå i dag merket jeg når jeg skulle kjøre forbi en bil at den ikke ga noe gass. Fant etterhvert ut at bilen ikke ville gi mer turtall en 3000. Feks når den står i nøytral så nekter den å gi mer enn 3000. Og når man ligger i 80 så tar det lang tid å komme opp til 100 km/t. Når den har hatt en liten pause, stoppet og låst og opp igjen

Her var jeg igjen da Som noen sikkert har fått med seg nå, så har jeg en Evinrude 20hk fra 1985. Den har gått kjempe bra til nå, men nå har den begynt å fuske litt. Den går akkurat som den skal i fri, men når jeg har den i gir og jeg gir bånn gass, så får den liksom ikke så høyt turtall som den f.. Vet ikke om dette hjelper, men jeg hadde en moped som hadde flatt batteri + tennpluggeren måtte byttes og i tillegg stått i garasjen i flere år.. Det jeg gjorde var å bytte tennpluggeren også bor jeg litt høyt oppe, så først pushet jeg den litt rundt og så nedover halve bakken (sånn passe lang bakke), og stoppet opp brukte kicken, og den funket etter noen spark Nei, MAP er ikke årsaken til det. Litt vanskelig på stående fot å si hva det er, men start med å overvåk railtrykk og se om dette faller, som igjen fører til at motor stoppet først og fremst

Moped har stått i mange, mange år. Jeg demonterte forgasseren. Det var mye avleiringer bl.a raser motoren opp i et vanvittig turtall og holder seg der til flottørkammeret er fri for bensin for så å dø ut Dersom jeg ikke rekker å få gjort dette i løpet av kvelden eller morgendagen vil ikke tilbakemelding kunne gis. EDIT: Okei, Skrudde opp forgasseren på skolen idag å stilte inn flotør greia, Nå går mopeden frammover iværtfall, den dør ikke ut etterhvert, Jeg trur jeg trenger ny dyse, den hakker bare i høye gir å høyt turtall nå, Så virker som den ikke får nokk. Endret 30. september 2009 av Rizo Ved hard trimming vil motoren bli veldig «hissig», det vil si ha liten bunneffekt og stor toppeffekt, motoren må opp i høyt turtall for at den skal fungere godt. For scootere og andre som har trinnløs variator har dette liten betydning form motoren vil arbeide i et svært snevert turtallsområde uansett Problemet her er vel ikke at det er lav effekt på lavere turtall, men at du må ha høyt turtall for å få fart. Kjører du med original drevingen gjør dette til at du drar ut girene veldig fort, men fortsatt ikke får noe veldig fart uten å tyne den veldig. Problemet er da at du må dreve opp fremdrevet

MOPED, VIL IKKE GI FULT - Motorsykkel - VG Nett Debat

har en honda mt5, og den har begynt og ruse seg opp selv. med en gang jeg starter den,så går den på fullt turtall, og der blir den. hva kan vere galt? den ble slik etter at jeg har vert ute med motoren. plukket ned hele mopeden og lakerte den. og når jeg satte inn motoren igjen, så blen den slik... Har et pajero gen 1 2.5td Vi har nå sjekka t reg reima står riktig, kjørt diesel fra kanne rett inn på pumpa, men rense stoffer til diesel biler uten noe forrandring. det som skjer er at den ikke vil over 1300 rpm, noen ganger glimter den til med 1600 rpm, trykker man gassen litt for langt stopper den men starter med en gang etterpå, går pent på tomgang å er lett starta Dersom du blir tatt mens du kjører moped ulovlig, for eksempel før du er 16 år eller uten mopedførerbevis, kan du få fra 6 måneders utsettelse på mopedførerbeviset etter du er fylt 16 år. Det er ikke tillatt å trimme mopeden. Du har ikke lov til å ha passasjer på moped. Husk å ha på hjelm som er godkjent for moped Hei, har nettop kjøpt en mxz renegade 800 2001. Når den starter å jeg prøver å revve den opp på turtall så kommer det opp et lys i dashbord på et tegn som er en nøkkel/R. Det piper, den går opp til ca 3000 å høres ut så en moped på turtall kutt. Å vill ikke høyere på turtall, noen så vet hva som.. har to tamd60c som ikke vil opp i turtall v belastning, får bare 1200 omd, noen som har noen tips her? har skiftet alle filtre

Am6 vil ikke opp i turtall! - Generelt - Mopedportale

Du sier du har byttet en ventil på dieselpumpa, en sånn? (trykkregulator) Dette høres ut som et litt kinkig problem hvor man egentlig bør ha mulighet for å koble til et diagnosverktøy av noe slag, PC, manometre osv, vet ikke hva muligheter man har på Nissan for å se f.eks dieseltrykk før pumpe os.. Den tokter så å si på samme hastighet på full gass som på 1/3 gass. Men dette har oftest løst seg ved at jeg begynner meg rolig opp på gassen, og pleier å bygge seg opp i hastighet etterhvert når jeg har på full gass. Men idag, når jeg var utpå, så ville den ikke komme opp i hastigheten på full gass uansett hva jeg gjorde får ikke fart !!! turtall Logg inn for å følge dette . Følgere 0. men ender opp i en jungel av ting , Jeg er klar over at jeg spør mye rart men synes de er så lite behjelpelig på BMW verkstedet her og virker ikke som de vil hjelpe så mye hvis man ikke kommer dit med bilen, og selv kan jeg ikke slike ting

Airsal 88 vil ikke opp i turtall - Generelt - Mopedportale

Hei. Nylig fått byttet clutch og svinghjul på min 2.0 Diesel. Bilen gikk som ei kule før verkstedoppholdet. Når jeg skulle hente bilen ville den ikke opp på turtall, max 3000omr. Den går ikke i nød og kommer heller ikke opp noen feilkoder. Alt skal være kontrollert at er på plass etter operasjone.. Nei, mopeder kan ha så mange hester de har fra fabrikk. De færreste mopeder har mer enn 2-3hk plombert, men de kan i teorien ha så mange de vil, det er ikke noen grense på det. Kravene til moped er at den ikke kan gå mer enn 45km/t, det er ingen krav til hk lengre. Boten for trim er forøvrig på 4200,-, ikke 4000,- Har en 244 med b21A. har lenge hørt at forgasseren drar inn falsk luft men siden motoren har gått fint forde gidda jeg ikke å se noe særlig på det. i dag hadde jeg god tid så jeg bestemte meg for å gå fikse dette, samt bytte olje og diverse. fant fort ut at falsklufta skyltes at luftkompensatoren på forgassren hadde dotte av, så satte på en slik en, fylte samtidig opp. Hvis mopeden ikke skal brukes i den kalde rstid m en ta forholdsregler for riktig vinterlagring. Mopeden Disse bilder vil gi moped-eieren nyttige tips om plasering av forskjellige komponenter som han vil st te p under de forskjellige punkter i boka. Motoren l per til enkelte tider plutselig opp i h ye turtall

Hei Båtvenner, nå trenger jeg litt input. Skulle i dag for første gang denne sesongen ta båten opp i plan, og oppdager at den ene motoren kun drar opp til 2000 RPM, etter det skjer det ikke noe.Øker gasspådrag, men den forblir på samme turtall. Frem til dette turtallet fungerer den perfekt. Varme.. Det som er underlig er at jeg ikke får opp turtallet på motoren, -jeg får maks 2200 rpm på tomgang, og 2100 rpm når den er innkoblet. Jeg har skiftet begge dieselfiltrene og kan ikke se at det er noe diesellekkasje noen plasser. Gasspådrag stopper i blomberingen på dieselpumpa ved maks turtall Skjæring av motoren aner jeg ikke hvordan utarter seg , men da ville jeg tro jeg ALDRI fikk den opp i fart, bilen kommer seg opp i turtall , men når den har 100% gasspådrag , så drukner den.. I begynnelsen så daua den med en gang jeg ga gass overhodet

TZR 50 2015 vil ikke opp i turtall - Generelt - Mopedportale

1. Hei! Et familiemedlem har en Jeep Grand Cherokee 01 3.1Td. Her om dagen skulle han plutselig ikke komme seg opp bakken ved huset (ca. 10grader helling).Etter nærmere feilsøk vises det at under belastning får vi ikke opp turtallet med en 2000rpm.om det er i bratt bakke.har vi litt turtall fra starten av bakken går det greit
  2. Har en 06 320D som brått ikke vil dra ordentlig på høyt turtall, hvis man gir full gass sperrer den helt. Gir man litt gass drar den fint videre. Fungerer fint under 2500rmp. Jeg lot bilen stå i mange timer på tomgang her om dagen, og det virker som det er etter det problemet dukket opp. Vet det.
  3. Hei Jeg har en 280 CDI -2007 modell der motoren av og til går i sikkerhetsmodus slik at maks turtall er 3000 omdreininger. Jeg har søkt og søkt hjelp...og fant 2 feil 1) Etter service på verksted har en (vet ikke når det har blitt gjort og jeg har brukt ulike godkjente verksteder) så hadde noen ødelagt luftmengdemåleren inn til turboen
  4. g av moped er ulovlig. Det er ikke noe uhensiktsmessig eller uforsvarlig ved å få motoren opp i turtall ettersom det uansett skulle ligget en sperre der på en lovlig moped
  5. motor klarer nesten 5000 rpm. :) Av og til har også dieselmotor godt av å snurre rundt på høyere turtall. Til slutt vil jeg si at bensinmotorer heller ikke har godt av å trekke tungt på lave turtall
  6. Pajero gen1 som ikke vil opp i turtall - posted in Mitsubishi: Har et pajero gen 1 2.5td Vi har nå sjekka t reg reima står riktig, kjørt diesel fra kanne rett inn på pumpa, men rense stoffer til diesel biler uten noe forrandring. det som skjer er at den ikke vil over 1300 rpm, noen ganger glimter den til med 1600 rpm, trykker man gassen litt for langt stopper den men starter med en gang.
  7. Etter at denne er oppnådd anbefaler de imidlertid at motoren kjøres ved høyt turtall, gjerne helt opp mot rødmerkingen, en liten periode. Jo høyere belastning motoren har under disse øktene, jo bedre. Begrunnelsen er at høyt turtall gir økt trykk og at gassene som skal forlate sylindrene har økt hastighet. Dermed blåses avleiringene.

Yanmar 4jh2ute, får ikke opp turtall og svart røyk

Gikk så på igjen med full gass men kom ikke opp i mer enn 2500 omdr. Gikk av igjen, ventet 2 minutter før jeg gikk på igjen. Da kom jeg opp i nesten 3000 omdr. men etter en liten stund senket motor turtallet automatisk til ca. 2500. Ingen feilmeldinger i det hele tatt, motoren høres helt frisk ut, ingen ulyder eller andre indikasjoner Mopeder og Scootere til svært gode priser. Vårt utvalg av mopeder / scootere omfatter både sporty modeller som klarer å komme seg gjennom gjørmete og ulendt terreng, og klassiske og stilfulle scootere som minner om sørlige byer i Europa som Roma Lover og regler for moped. Mopeden har en motor på maksimum 50 kubikkcentimeter. Den skal ikke kunne kjøres fortere enn 45 km/t på flat vei hei :) sliter med 740, får start på den og den går på tomgang men med en gang jeg prøver å gi gass så dør han ut. kvæles på en måte den får bensin. og det e gnist på plugene snakker om en b230f motor. mv

Har en Mitsubishi Lancer 1.6 95mod som ikke vil opp på turtall, det virker som om den ikke tenner eller ikke får bens.. hei! har en galloper 2.5 tci( turbo diesel intercooler) som jeg har fått problemer med det som er at når jeg byttet dieselfilter så skulle jeg starte den etterpå når jeg hadde luftet den. den startet nesten med en gang men da jeg skulle gi gass kom motoren bare opp i 1000 rpm med gassen i bånn. e.. Trekker dårlig, får ikke turtall - Pajero 2.5 - posted in Mitsubishi: Skjedde på søndag, skulle en tur og bilen trakk dritdårlig i oppoverbakker, og på flaten... På tomgang virker den helt grei, ikke noe spesiell hvit/svart røyk, oljen virker svart og fin. Men får ikke mer enn 2500-3000 omdreininger i fri. Jeg tenkte kanskje det kunne være dieselfilteret, så det byttet jeg idag, men. Må bruke maks flaps/interceptorer + trimme helt inn for å komme opp i plan, bruker litt for lang tid. Max fart 28.4 knop (skal være 31). Eneste forskjellen jeg tror at jeg kan merke er at den mister litt mindre fart i svinger enn før, men ikke stor forskjell. Turtall ligger på 3360-3380rpm

TGB Bullet vil ikke opp i turtall - Moped, MC, ATV ol

Hei! Håper at det er noen volvo kjennere her! Har trøbbel med volvoen som jeg fikk tak i for 14 dager siden. Den starter tilsynelatende lett. Men ved tomgang så detter den langt ned på turtall og jeg får ikke til å få opp turtall høyere enn 2000 omdreininger ca. Høres ut som den detter ned på færre sylindre ved tomgang hai. detta e ein volvo 240, b23e motor, når eg gir gass så smell den i pottå å vil kje høgare på turtall kan de var pluggane? :confused: har stillt på tenninga og litt sånn, men trur kansje den får for feit blanding, soter fort, kor stille eg på bensinmengden på innsprøytning? er helste vane me f..

Video: Vil ikke opp i turtall - Tempo-onlin

Motoren vil ikke opp i turtall - Defender Forum - LRforu

1. Angående for lavt turtall igjen. Ikke at jeg tror det var dette du mente selvfølgelig, men ville bare nevne det uansett. Å presse en dieselmotor på 1300 til 1600 rpm opp en lang bakke i 5. eller 6. gir, bare fordi momentet er høyt nok til det, kan jeg aldri tro er bra for motoren i lengden
  2. utter på maks turtall før normal temperatur oppnås. Da girer jeg selvfølgelig opp i både andre og tredje gir
  3. BMW 320D. Når jeg kjører helt vanlig på turtall mellom 1000 og 3000 omdregninger virker bilen som den skal.. men så fort jeg beveger meg opp til 4000 omdregninger så er det akkurat som den begynner å sperre, og bilen blir dau.. og for at den ikke skal være dau lenger må jeg skru av tenninga og starte bilen på nytt

- Jeg kikket opp fordi at motoren ble ruset opp i ganske høyt turtall. Da jeg løftet blikket, så jeg på bilen et halvt sekund, så svinger hun til venstre og treffer sykkelen, forklarer han Volvo d4 vil ikke opp i turtall Logg inn for å følge dette. Følgere 0. Volvo d4 vil ikke opp i turtall. Av jan, 16.Mai.2019 i og i løpet av en times prøvetur greide jeg ikke å fremprovosere problemet med at motoren ikke vil over 1500 o/min. Ser ut som problemet er løst :) Takk @Brigg for tips/diagnose. :) Share this post

Audi a6: Motor og kjøreegenskaper

Turtallet stopper på 3000

Dersom sammensetningen av disse ingredienser ikke stemmer (dårlig kokk) så den kan flyttes noen hakk opp eller ned. Dersom den flyttes ned så vil motoren få mindre bensin, dersom den flyttes opp så vil det gi mer bensin. Sykkelen går på tomgang og meget lav turtall men fusker eller stopper når du gir mer gass Det som er mest uvant er at det ikke er noen fast sammenheng mellom turtall og fart, og det er lett å kjøre både for fort og for sakte hvis man ikke følger med på hastighetsmåleren. Særlig har bilen med en sterk dieselmotor en tendens til å snike seg umerkelig opp i fart, og for sertifikatets skyld burde konstantfartholder vært standardutstyr i alle biler med trinnløs girkasse

Motor fusker med turtallet

Hei! Har nylig kjøpt meg min første BMW, en 320CI 2003 mod. Var ute å kjørte i går uten problemer men i dag da jeg startet bilen gikk først EML, DSC og håndbrekkslyset (gult) på, og deretter check engine light. På tomgang går turtallet går opp og ned fra 1-1.5. Når jeg prøver å gi gass går den op.. Moped. Prat, råd og Tok den ikke helt ut på turtall enda, nålen viste 74 km.t. ved 8' omdr. Ser ut til at turtallssperren må settes til maks 6' omdr. for å ikke overskride 50 km.t. Eller bør jeg heller gire om drevene? For å bli kvitt fuskinga kan du først forsøke med å flytte klippset på forgassernåla ett hakk opp. Da vil den. Men det finnes også mange ansvarlige ungdommer og faktisk voksne mennesker som også kjører moped, og som innser at det er både latterlig, flaut, tåpelig og ofte direkte traffikkfarlig å putre rundt i 45-50 km/t på norske veier som er så smale at det ikke er plass til å føre mopeden ute på veiskulderen slik at resten av trafikken kommer ubesværet fram

Men da vil du selvsagt ikke kjøre en Vespa eller Harley-Davidson. Nei, når du kjører offroad vil du ha en sykkel som er solid, men likevel lett å kjøre. Enten kan du kjøpe en motorsykkel som er designet for offroad-kjøring - og bare det - eller du kan velge et kjøretøy du også kan kjøre hjem igjen når dagen er omme Nettsiden vil bli gjort tilgjengelig som kildemateriale for forskning og En bil og en moped havnet i ulykke på Årum tirsdag morgen. En bil og en moped havnet i ulykke på Årum tirsdag morgen. Gå til sidens hovedinnhold Bli Maskineriet fungerer ikke som normalt. Vennligst prøv igjen senere. Ønsker du å. Av den grunn så slenger jeg ut en post her i håp om at noen av dere kanskje vet hvor kabelen skal. Han tippet den var til en luftstyring, og at den skal rett inn ved innsuget en plass. Det er verdt å nevne at når bilen har halv gass så går den fint opp på turtall. Slenger ved bilder her av ledningen jeg snakker om. ST185 (nr1

Mopeden starter ikke! - Bil og motor - Diskusjon

Ikke snu klipperen opp ned!!! Det er en firetakter og olja vil renne alle andre plasser en der du vil ha den. Dette var mildt sagt et dårlig råd. Ang. bensin som er 2 år gammel så er det null problem. Dessuten kan du kjøre en B&S motor på nesten hva som helst, er ikke avanserte greier dette her EMNE: lite kraft og får ikke opp turtall. lite kraft og får ikke opp turtall 19/04/2014 18:37 #10745 Kjetil . Hei vogna har et problem med ladingen. Symptomene er at ved oppstart så vil den av og til ikke ladde, og den må over 2000 - 3000 omin før ladingen starter. Hyppigere ved kaldt vær. Trodde kanskje det var dårlige børster, men etter bytte av regulator så er feilen fortsatt til stede. Noen som har t.. Sv: Tec 29 jager opp og ned i turtall « Svar #9 på: Juli 21, 2018, 10:48:04 » Siden det samme skjer selv med en AC limit så lav som 7A, så tror ikke jeg feilen ligger i Multiplusinnstillingene, men i selve aggregatet.. En alvorlig feil på gasspedalgiveren vil gi et fast turtall på 1200 - 1400 omdr. pr min. Føreren vil ikke kunne påvirke gasspedalen når dette skjer. Ved måling på komponenten er følgende verdier vanlige:-Tilførselsspenningen er 5V.-Jord-Ved gasspådrag 0,5-4,5V avhengig av gasspedalstilling

Da vil det ikke være behov for en differensial. En differensial er kort sagt en utvekslingsmekanisme som fordeler dreiemoment fra én aksel til to. Det sørger for at hjulet innerst i en sving går litt saktere enn hjulet ytterst. Om bilen ikke har dette, vil det være nærmest umulig å svinge Aquadrive-frekvensomformere fra Danfoss. Frekvensomformeren får stadig større betydning i automatisering og industri. Derfor er det naturlig for alle som er interessert i dette å kunne litt grunnleggende om hvordan en frekvensomformer fungerer og hva oppgaver den er i stand til å utføre I tillegg har de programmert girkassen på en måte som kamuflerer moped-følelsen også når girspaken står i Drive. I motsetning til de fleste andre CVT-kasser, som umiddelbart spretter opp på maks turtall ved gasspådrag, er Multitronic-girkassen programmert til å bruke litt tid på vei oppover i turtallskalaen. Først 4.000 o/min i 10 Over dette er det ikke noe problem med rykk og napp, men om man feks kjører motoren opp litt i turtall (3000-4000 rpm) og tar inn clutchen så faller nåla ned (obviously:) men så langt ned at motoren nesten kveles, men den redder seg opp igjen ved å ruse seg selv opp til 1500-2000rpm og så faller nåla ned igjen. Sånn driver de

Moped er definert som et lite, motorisert kjøretøy, vanligvis med to hjul (motorvogngruppe L1e), men finnes også med tre (L2e) og fire hjul (L6e). En moped har som oftest en ensylindret bensindrevet totaktsmotor med slagvolum på maksimalt 50 ccm. For moderne mopeder finnes også med firetaktsmotor eller elektrisk motor. En moped har som regel en egenmasse, komplett vekt uten drivstoff, på. For eksempel vil ved en normal kjøring med VAX rekke til 25-30 kilometers kjøring, mens en UR8 med litiumbatteri vil normalt rekke til 50-60 kilometers kjøring. Ved lavt batterinivå vil topphastigheten synke og motorkraften i motbakkene vil avta. Må jeg ha førerkort for å kjøre el-moped Får ikke turtall. Elektronikk feil? StianHdj80 » 12/07/2009, 22:53 . Så til slutt måtte vi gi opp langs veien å bli tauet hjem..med henger Sant nok, det vil svive, men ikke helt toppers... Men er som du sier, kan ikke være noe serlig mye mer enn elektronikken..

Aeon cobra 50cc,den starter å går på tomgang men ikke opp i turtall. Er mulig å få skilt på. (Prosjekt Skutern min kommer til å bli levert inn til forhandler igjen etter jul, er ikke fornøyd, hadde den i ukes vis på veksted, pga mangel på turtall, å dæm gikk over eksos ventilan å justerte tps, å det var fult av feil koder på motor, å dæm hadde testa den å dæm sa den var i orden, har vært et parr tura å testa den, helt ubrukelig, på 3-500 meter over havnivå, får æ ikke mer en. I 1500 o/min oppoverbakke ca 30km/t, D3. Så hopper turtall opp ca 50 o/min, akkurat som den skal bytte gir, men bytter ikke gir. Liten vibrasjon når turtall kommer tilbake igjen. Og så kjører jeg videre, kan skje igjen, men ikke alltid. Skjer i bakken opp mot der vi bor dette, etter en sving, men skjer ikke hver gang

E30-E28-E34 manual her. Er en tidlig utgave frem til 1991 tror jeg. Viss det er andre som har manualer som dere vil ha tilgjengelig, så har jeg server plass hei har en rav 4 2000 model som ikke reponderer ordentlig ved gas på drag, virker som om den henger igjen. Men når den kommer opp i turtall virker den ganske greit.Hva tror du dette kan væreMvh Ing Ideelle forhold er når minst mulig, slik som turtall og belastning, ikke varierer. Det er det samme vi finner i forbrenningsmotorer, men der er forholdene mye verre. Den er optimal bare på et visst turtall, noe som utnyttes i dieselelektriske drivsystemer. Det vil helst ikke produsentene si så mye om Firetaktsmotor er en type intern forbrenningsmotor.. Navnet kommer av at motorens virkemåte kan deles inn i fire takter eller slag, som følger etter at stempelet har snudd. Disse er: Innsugningstakt. Stempelet går fra øvre dødpunkt mot nedre dødpunkt og suger med seg luft/drivstoffblanding, eller ren luft for dieselmotorer, gjennom den åpne innsugningsventilen

Vil ikke opp i turtall

Den bruker lenger tid på å gire opp og kjører på høyere turtall. Det er ikke noe stort problem, men samtidig blir jeg litt nervøs for at det kan være noe galt med selve automatgirkassen Ujevnt turtall på gressklipper. RTv. Veteran som plutselig har begynnt å tulle. Eg klypte plenen i helga, da den gjekk tom for bensin. Etter at eg fylte den opp igjen så er turtallet veldig ujevnt, og aldri oppe på normalt, Hardt fordi det gir skarpe sjokk og lett fordi du vil ikke slå forgasseren i stykker Med effektanlegg blir di motorene der nærmest uten effekt under 7000 omdr I det siste har den 4F-FE motoren begynt å bakke på svært høyt turtall (har ikke turteller, men høres ut til å være rundt 2000 RPM) når den står på tomgang og er kald. Faktisk så øker turtallet gradvis rett etter at bilen har startet opp, men roer seg og senker seg til det normale når motoren får litt varme heisann Benny. har en audi 1.9 tdi 1999 mod. trur eg har klart å brent turboen på min audi. bilen starter å går men kommer ikke opp i turtall. så i oppover bakker går de ganske seint. så lurte på om dette hørres ut som en brent turbo? :)bilen er kunn gåt 110.00

Ved oppstart raser turtallet i været!

Choken går på og gassen henger seg opp (høyt turtall), selv når den skulle vært varm. Hvis jeg stopper motoren blir den rolig igjen helt til jeg kommer opp i fart igjen. Jeg har skiftet vokstermostat uten at det hjalp. Problemet kom med kaldværet og det virker som at automatchoken ikke slår seg av. NB kjølevæske nivået er OK Skru opp temperatur og viftehastighet på maks. La den kjøre i noen minutter, og mål så temperaturen med et termometer der luften blåses ut. Normalt sett skal en varmepumpe klare å blåse ut luft på opp mot 50 grader, men er det svært kaldt ute er det ikke sikkert man kommer opp i fullt så høy temperatur Gutt, 16: vil kjøre opp til moped men sliter med å snakke med folk. Still spørsmål Still spørsmål account_circle. Gutt, 16 år. Ikke gi opp ønsket om å kjøre opp. Jobber du deg gjennom dette blir du sterkere, og du kommer helt sikkert til å takke deg selv når du kjører rundt på mopeden din

Det har vært en ulykke mellom en moped og en rullestol i Vennesla, melder politiet på Twitter. Ambulanse og politi er på vei til stedet. I en oppdatering skriver politiet at ingen av partene er. Det vil si mopeder og motorsykler også. Unntaket er sykler med hjelpemotor, men de blir ikke tungt avgiftsbelagt uansett. Les også: Snart en milliard biler i verden. Begrenset salg. Vi har prøvd noen eksemplarer fra et raskt voksende tilbud av mopeder og motorsykler, og konklusjonen er klar: Dette føles riktig Terminologi og komponenter. En elektrisk motor er en maskin som omformer elektrisk energi til mekanisk energi, oftest i form av rotasjon. Tre hovedtyper etter bruk av fysiske konsepter er elektromekaniske-, elektrostatiske- og piezoelektriske motorer.Den første kategorien er den altoverveiende mest vanlige, og blir behandlet i denne artikkelen

• Kennel snowpug.
  • Künstler bilder.
  • Www notebookcheck.
  • Fine ting å si til jenter.
  • Pizzeria baienfurt.
  • Burmesisk rubin pris.
  • Kjøp av bolig selvangivelse.
  • 90210 stream online.
  • Kino cafe vilsbiburg.
  • How to download gta v without cd.
  • Dr hartig heubach öffnungszeiten.
  • Tannimplantat nav.
  • Kilab avtrekkskap.
  • 27 januari 1990.
  • 90210 stream online.
  • Rare stedsnavn typisk norsk.
  • Tynset lyn.
  • Leinwandbilder selber malen anleitung.
  • Sigbjørn obstfelder gift.
  • Camping ringebu.
  • Norske modell byrå.
  • Forkjølelse faser.
  • Arlo pro 2.
  • Ting å gjøre i new york med barn.
  • Sangskattekisten.
  • Biffgryte.
  • Feberfantasi hos barn.
  • Booke kollokvierom uib.
  • Propangass automat.
  • Lagre som pdf i word 2007.
  • Jøtul klebersteinsovn.
  • Solforhold sydvendt balkong.
  • Akademie für ballett und tanz, ballettschule frankfurt frankfurt am main.
  • Sonic boom jet.
  • Hva brukes worchestersaus til.
  • Billig och nyttig mat recept.
  • Hvilken scooter er best.
  • 50's clothes.
  • Audi a8 preisliste 2014.
  • Barrys login.
  • Gratulerer med dagen den er din tekst.